Tarvetta tehostaa yrityksenne B-to-B -markkinointia ja -myyntiä? - Tutustu uuteen koulutukseen! - Hämeen ammattikorkeakoulu
Tarvetta tehostaa yrityksenne B-to-B -markkinointia ja -myyntiä? – Tutustu uuteen koulutukseen!

Tarvetta tehostaa yrityksenne B-to-B -markkinointia ja -myyntiä? – Tutustu uuteen koulutukseen!

23.08.2021 10:27

Kaipaatteko tehoa yrityksenne B2B-markkinointiin ja myyntiin? Uusi, kokonaan yrityksen ja sen henkilöstön tarpeisiin räätälöity koulutus ”Tehosta B2B-markkinointia ja -myyntiä” on sparraava koulutuskokonaisuus, jossa sisältö rakentuu aina koulutettavan yrityksen ja henkilöstön tavoitteisiin. Koulutus voidaan pitää suomeksi tai/ja englanniksi.

Array

Tehosta B2B-markkinointia ja -myyntiä on käytännönläheinen ja sparraava koulutuskokonaisuus, jossa keskitytään yrityksen tavoitteiden näkökulmasta keskeisimpiin markkinoinnin tai myynnin osa-alueisiin. Koulutuksen opit sovelletaan suoraan käytäntöön kehittämistyön avulla.

Koulutuksen sisältö rakennetaan yrityksen tavoitteiden pohjalta

Koulutuksen sisältö rakennetaan yrityksen/henkilöstön tarpeiden ja tavoitteiden pohjalta.
Kokonaisuus voi olla esimerkiksi yhdistelmä näistä:

  • Hallitse markkinoinnin ja myynnin keskeiset perustaidot omalla toimialalla (markkinoiden käyttäytyminen, segmentointi, kilpailu).
  • Ymmärrä viestinnän merkitys myynnin ja markkinoinnin toteutuksessa.
  • Ota haltuun B-to-B-markkinoinnin ajatteluprosessit. Hallitse systematiikka ja tavoitteellisuus esimerkiksi asiakastarpeen määrittelyssä ja tuotespesifikaatiossa.
  • Mitä huomioida oman alan myynti- ja neuvottelutilanteessa?
  • Valitse oikeat markkinointi- ja myyntikanavat asiakkaan mukaan.
  • Miten kilpailet tehokkaasti omilla markkinoilla?
  • Asiakkuuksien hallinnan merkitys ja siihen liittyvien järjestelmien mahdollisuudet.

Esimerkki koulutuksen rakenteesta:

  • Tilannekartoitus
    • Keskustelu johdon ja henkilöstön kanssa
    • Vierailu yrityksessä
    • Yrityksen näkemys ja kouluttajan näkemys
  • Tavoitemäärittely
    • Määrälliset ja laadulliset tavoitteet markkinointiin, myyntiin ja osaamiseen
    • Päätös, ketkä osallistuvat koulutukseen
  • Henkilöstön lähtötason kartoitus ja tavoitteiden asettaminen
    • Käydään läpi koulutukseen osallistuvien lähtötaso
    • Tarkennetaan osallistujien tavoitteet opiskelulle/kehittämiselle
    • Lähtötasosta ja tavoitteesta riippuen jokaiselle osallistujalle voidaan tehdä omat tehtävät kehittämistyöhön
  • Kehittämistyö
    • Koulutuksen osallistujat toteuttavat kehittämistyön organisaatiossa. Eteneminen aikataulutetaan tapauskohtaisesti.
    • Kehittämistyön ohjaus 1-2 viikon välein (yht. 6 kertaa)
  • Lopetus ja yhteenveto
    • Miten tavoitteet saavutettiin?
    • Mitä opittiin, mikä meni hyvin, mitä kehitettävää?
    • Miten tästä eteenpäin?

Kouluttaja

Kouluttajana toimii lehtori Hannu Rossi. Hänellä on vahva kokemus B2B-markkinoinnista ja -myynnistä erityisesti teollisuuden alalta (Kone, Konecranes, Kumera).

Koulutuksen osallistujamäärä, kesto ja hinta

Tehosta B2B-markkinointia ja -myyntiä -koulutukseen suositellaan osallistujamääräksi 1-3 osallistujaa, jos jokaiselle räätälöidään oma kehittämistehtävä. Jos tehtävät ovat samoja, osallistujamäärä voi olla suurempi. Koulutuksen kesto on 4-6 kuukautta.
Koulutuspaketin hinta: 3400 € + alv 24 % (816 €)

Lisätiedot

lehtori Hannu Rossi hannu.rossi@hamk.fi puh. 040 5505714
asiakkuuspäällikkö Kati Rokala kati.rokala@hamk.fi puh. 050 5745056
suunnittelija Elina Wathén elina.wathen@hamk.fi puh. 050 3106169

Lue lisää

HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU