Tarvetta tehostaa yrityksenne B-to-B -markkinointia ja -myyntiä? – Tutustu uuteen koulutukseen!
Kaipaatteko tehoa yrityksenne B2B-markkinointiin ja myyntiin? Uusi, kokonaan yrityksen ja sen henkilöstön tarpeisiin räätälöity koulutus ”Tehosta B2B-markkinointia ja -myyntiä” on sparraava koulutuskokonaisuus, jossa sisältö rakentuu aina koulutettavan yrityksen ja henkilöstön tavoitteisiin. Koulutus voidaan pitää suomeksi tai/ja englanniksi.

Tehosta B2B-markkinointia ja -myyntiä on käytännönläheinen ja sparraava koulutuskokonaisuus, jossa keskitytään yrityksen tavoitteiden näkökulmasta keskeisimpiin markkinoinnin tai myynnin osa-alueisiin. Koulutuksen opit sovelletaan suoraan käytäntöön kehittämistyön avulla.
Koulutuksen sisältö rakennetaan yrityksen tavoitteiden pohjalta
Koulutuksen sisältö rakennetaan yrityksen/henkilöstön tarpeiden ja tavoitteiden pohjalta.
Kokonaisuus voi olla esimerkiksi yhdistelmä näistä:
- Hallitse markkinoinnin ja myynnin keskeiset perustaidot omalla toimialalla (markkinoiden käyttäytyminen, segmentointi, kilpailu).
- Ymmärrä viestinnän merkitys myynnin ja markkinoinnin toteutuksessa.
- Ota haltuun B-to-B-markkinoinnin ajatteluprosessit. Hallitse systematiikka ja tavoitteellisuus esimerkiksi asiakastarpeen määrittelyssä ja tuotespesifikaatiossa.
- Mitä huomioida oman alan myynti- ja neuvottelutilanteessa?
- Valitse oikeat markkinointi- ja myyntikanavat asiakkaan mukaan.
- Miten kilpailet tehokkaasti omilla markkinoilla?
- Asiakkuuksien hallinnan merkitys ja siihen liittyvien järjestelmien mahdollisuudet.
Esimerkki koulutuksen rakenteesta:
- Tilannekartoitus
- Keskustelu johdon ja henkilöstön kanssa
- Vierailu yrityksessä
- Yrityksen näkemys ja kouluttajan näkemys
- Tavoitemäärittely
- Määrälliset ja laadulliset tavoitteet markkinointiin, myyntiin ja osaamiseen
- Päätös, ketkä osallistuvat koulutukseen
- Henkilöstön lähtötason kartoitus ja tavoitteiden asettaminen
- Käydään läpi koulutukseen osallistuvien lähtötaso
- Tarkennetaan osallistujien tavoitteet opiskelulle/kehittämiselle
- Lähtötasosta ja tavoitteesta riippuen jokaiselle osallistujalle voidaan tehdä omat tehtävät kehittämistyöhön
- Kehittämistyö
- Koulutuksen osallistujat toteuttavat kehittämistyön organisaatiossa. Eteneminen aikataulutetaan tapauskohtaisesti.
- Kehittämistyön ohjaus 1-2 viikon välein (yht. 6 kertaa)
- Lopetus ja yhteenveto
- Miten tavoitteet saavutettiin?
- Mitä opittiin, mikä meni hyvin, mitä kehitettävää?
- Miten tästä eteenpäin?
Kouluttaja
Kouluttajana toimii lehtori Hannu Rossi. Hänellä on vahva kokemus B2B-markkinoinnista ja -myynnistä erityisesti teollisuuden alalta (Kone, Konecranes, Kumera).
Koulutuksen osallistujamäärä, kesto ja hinta
Tehosta B2B-markkinointia ja -myyntiä -koulutukseen suositellaan osallistujamääräksi 1-3 osallistujaa, jos jokaiselle räätälöidään oma kehittämistehtävä. Jos tehtävät ovat samoja, osallistujamäärä voi olla suurempi. Koulutuksen kesto on 4-6 kuukautta.
Koulutuspaketin hinta: 3400 € + alv 24 % (816 €)
Lisätiedot
lehtori Hannu Rossi hannu.rossi@hamk.fi puh. 040 5505714
asiakkuuspäällikkö Kati Rokala kati.rokala@hamk.fi puh. 050 5745056
suunnittelija Elina Wathén elina.wathen@hamk.fi puh. 050 3106169