Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus - Hämeen ammattikorkeakoulu
Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Hämeen ammattikorkeakoulu
Palvelutilanne

Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus

MITÄ HYÖTYÄ?

Palveluviidakossa suunnistaminen on asiakkaalle hankalaa, eivätkä palvelut aina vastaa asiakkaan odotuksia. Asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveysalan työssä palveluohjauksella vahvistetaan asiakkaan itsenäistä elämänhallintaa, vähennetään ammattilaisten päällekkäistä työtä ja resurssien hukkaamista.

Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutuksella vahvistat ja syvennät asiakas- ja palveluohjauksen työtapojen osaamistasi, joita ovat mm. palveluneuvonta, palveluohjauksellinen asiakastyö ja työote sekä intensiivinen asiakkaalle tukea antava palveluohjaus.


KENELLE SUUNNATTU?

Koulutus on suunnattu sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinnon tai muun soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittaneille henkilöille sekä aiemman opistoasteen tutkinnon suorittaneille, joilla on riittävät tiedot ja taidot erikoistumiskoulutuksen suorittamista varten.


TIEDOT PALVELUSTA

TUTKINTONIMIKE Erikoistumiskoulutus
KESTO 11 kk
LAAJUUS (OPINTOPISTETTÄ)30 op
AJANKOHTA28.10.2020-9.9.2021
TOTEUTUSTAPAMonimuoto
HINTA1500 €
HAKUAIKA16.3.-31.8.2020

Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus

Erikoistumiskoulutus sopii sinulle, jos

  • haluat syventää asiantuntemustasi
  • tarvitset työssäsi laajempaa tai monialaisempaa osaamista
  • toimit asiantuntijana yhteisöissä ja verkostoissa
  • suuntaat vaativimpiin asiantuntijatehtäviin

Kohderyhmä

Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinnon tai muun soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittaneille henkilöille sekä aiemman AMK-tutkintoja edeltäneen opistoasteen tutkinnon suorittaneille, joilla on riittävät tiedot ja taidot erikoistumiskoulutuksen suorittamista varten.

Koulutuksen tavoite

Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutuksen suorittaneilla on vahva ammatillinen osaaminen asiakas- ja palveluohjauksen asiakastyöstä, palvelujen ja palveluketjujen kehittämisestä sekä palveluinnovaatioiden rakentamisesta. Erikoistumiskoulutuksen suorittanut voi toimia vaativissa palvelujen ja palveluiden yhteensovittamisen tehtävissä.

Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutuksen sisältöjä ovat mm: 

  • Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat
  • Palvelutarpeiden arviointi ja työkäytännöt
  • Moniammatillisen yhteistyön asiantuntijuus 
  • Vuorovaikutus ja osallisuus moniammatillisessa yhteistyössä
  • Sosiaalisesti ja eettisesti kestävä palveluohjaus
  • Kehittävä ja vaikuttava asiakas- ja palveluohjaus

Opiskelu on monimuotoista ja mahdollista suorittaa työn ohella.

Koulutuksen ajankohta

Koulutus toteutetaan ajalla 28.10.2020-9.9.2021.

Opetuspäiviä ovat 28.-29.10., 10.-11.12., 27.1.2021 sekä 17.3., 6.-7.5., 26.8. ja 9.9.2021

Koulutuspaikka

HAMK, Hämeenlinnan korkeakoulukeskus, Vankanlähde 9, S-talo, 13100 Hämeenlinna. Tutustu täällä.

Haku ja valintapäätökset

Haku ajalla 16.3.2020-31.8.2021.

Kaikille hakijoille ilmoitetaan valintapäätös viimeistään 16.9.2020. Hae mukaan tästä.

Valintaperusteet

Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutuksen opiskelijavalinnat tehdään hakemusten perusteella. Valinnoissa huomiodaan hakemuksessa annetut tiedot alan työkokemuksesta sekä avointen kysymysten vastaukset. Tarvittaessa tasapistetilanteessa opiskelupaikka arvotaan.

Hinta

Koulutuksen hinta on 1500 euroa. Alv 0 %.

Summa laskutetaan yhdessä tai useammassa erässä koulutuksen aikana. Kun hakija on vastaanottanut koulutuspaikan, hän sitoutuu maksamaan koulutuksen hinnan kokonaisuudessaan.

 

HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU