
HAMK Edu – uutta luovaa osaamista
Ajankohtaista
- HAMK vietti tänään hybriditilojen avajaispäivää16.08.2022
- HAMK sai rahoitusta media-alan tutkimukseen08.06.2022
- Maahanmuuttajataustaisten opettajien työllistymistä tehostetaan08.06.2022
- Tule siksi mikä olet – eroon sukupuolittuneista ammateista08.06.2022
- Tarinan avulla inkluusion moninaisuus näkyviin03.06.2022
- Tusina maahanmuuttajataustaista opettajaa valmistuu 3.6. – takana onnistunut pätevöitymiskoulutus27.05.2022
- Merkittävä rahoituspäätös: Suomen Akatemialta rahoitus HAMKin johtamalle tutkimushankkeelle25.05.2022
- Tiedon, taidon ja teknologian pauloissa Craft, Technology and Design -julkaisussa20.05.2022
- Uudet teknologiat tutuksi opetuksessa11.05.2022
- Valmennus uusista teknologioista opetuksen tukena käynnistyi27.04.2022
Perustiedot
Tietoa tutkimusyksiköstä
HAMK Edu -tutkimusyksikössä tutkitaan, tuetaan, kehitetään ja uudistetaan mm. ammatillista koulutusta, korkeakoulutusta, opettajankoulutusta, työyhteisöjä ja organisaatioita. Tutkimus- ja kehittämistyömme painopisteet ovat tällä hetkellä viidellä eri tutkimusalueella: Ammattikasvatus, Future Work, LearnWell, Uraohjaus ja Uudistuva korkeakoulutus.
Vastaamme ammatillisen opettajakorkeakoulun TKI-toiminnasta ja teemme monialaista yhteistyötä muiden HAMKin koulutus- ja tutkimusyksiköiden kanssa. Olemme vahvasti mukana tuotteistamassa koulutusvientituotteita ja kehittämässä kansainvälistä tutkimusyhteistyötä yhdessä HAMK Globalin kanssa. Osaamisen vienti ja kansainvälinen tutkimusyhteistyö on tärkeä osa tutkimusyksikkömme toimintaa. Myös jatkuvan oppimisen tuotteistaminen HAMK Upin kanssa linkittyy vahvasti päivittäiseen toimintaamme.
HAMK Edu -tutkimusyksikkö on aktiivisesti mukana koulutusta ja koulutusjärjestelmiä uudistavassa kehityksessä globaalissa toimintaympäristössä ennakoiden työelämän muutoksia. Olemme käytettävissä yhteistyökumppanina mm. työn murroksen, innovoinnin, jatkuvan oppimisen, verkostotyön sekä osaamisen johtamisen tutkimusteemoja tukevissa tutkimus- ja kehittämishankkeissa. Lue lisää HAMKin tutkimusyksiköiden monialaisesta tutkimusosaamisesta työelämän tarpeisiin täältä.
Yksikkömme sijaitsee Hämeenlinnan korkeakoulukeskuksessa osoitteessa Visamäentie 35 A. Katso tarkemmat yhteystiedot täältä.
YHTEYSTIEDOT
- Martti Majuri
- Tutkimusyksikön johtaja, Director of Research Unit
- Puh. +358405879883
- martti.majuri@hamk.fi
- HAMK Edu
- Elina Rantala
- Tutkimuspalvelupäällikkö
- Puh. +358505985999
- elina.rantala@hamk.fi
- HAMK Edu
- Katja Maetoloa
- Kehittämispäällikkö
- Puh. +35836463895
- katja.maetoloa@hamk.fi
- HAMK Edu
Hankkeet
- CO-CARBON
- Esihenkilöiden ammatillisen kasvun tukeminen vertaisryhmämentoroinnin avulla
- Finnish Academy for Skills Excellence (FASE)
- Governance for Inclusive Vocational Excellence – GIVE
- Hybridiopetuksen ja -työskentelyn taidot ja tavat
- Individualised Learning in Collaborative and Blended Learning Environment (CoBle)
- Kansallinen verkkotutkintoverkosto
- Kokka kohti Kanta-Hämettä
- Kokko-hanke
- NOPO-projekti
- Opettajaksi Suomeen – OSU
- Opinko, pystynkö? – Jatkuvaan oppimiseen sitoutumisen mahdollisuudet ja haasteet työpaikoilla (CoOL@Work)
- Osaamismatkalla
- Potentiaali – Stereotypioita purkavan ohjauksen kehittämishanke
- Rajo
- Taiteet ja digi
- Taitopaja – Taitoja arkeen ja ammattiin
- UTELIAS 1.0 – Uusista teknologioista intoa oppimiseen ja opettamiseen
- Uusin työelämässä tarvittava ammatillinen digiosaaminen
- Voimaa, valoa ja vertaistukea korkeakouluopiskelijoille – VOIMA
- Voimala
Tälle välilehdelle on koottu tutkimusyksikön hankkeet, joilla on englanninkieliset hankesivut. Teemme kansainvälistä yhteistyötä myös muissa hankkeissamme, jotka esitellään käynnissä olevat hankkeet / päättyneet hankkeet -välilehdillä (suomeksi).
Individualized Learning in Collaborative and Blended Learning Environments
- Toteutusaika: 1.1.2022-31.12.2023
- Rahoittaja: Erasmus+
Governance for Inclusive Vocational Excellence (GIVE)
- Toteutusaika: 1.11.2020-31.9.2024
- Rahoittaja: Erasmus+, Centres of Vocational Excellence
Innovative Training Solutions for Learning at Work in Disruptive Industries – StiLLLearning
- Toteutusaika: 1.10.2020-30.9.2021
- Rahoittaja: Erasmus+
Developing Pedagogy for 21ST Century Skills in Nepal
- Toteutusaika: 01.09.2020-31.08.2024
- Rahoittaja: Ulkoministeriö/HEI-ICI-ohjelma
- Toteutusaika: 01.09.2020-31.08.2023
- Rahoittaja: Erasmus+
Marketing through Europe (MaTE)
- Toteutusaika: 01.10.2020-30.09.2022
- Rahoittaja: Erasmus+
- Toteutusaika: 15.5.2020- 1.10.2021
- Rahoittaja: Nordplus
EMVITET – Empowering Vietnamese VET Teachers for Transformation towards Education 4.0
- Toteutusaika: 15.1.2019-14.01.2022
- Rahoittaja: Erasmus+
Global Competence in Teacher Education
- Toteutusaika: 01.09.2019-31.08.2022
- Rahoittaja: Erasmus+
STRengthen socio-Emotional competeNce to Guidance pracTitioners
- Toteutusaika: 01.09.2019-31.08.2022
- Rahoittaja: Erasmus+
- Toteutusaika: 15.5.2019-1.5.2021
- Rahoittaja: Nordplus
- Toteutusaika: 01.09.2019-31.08.2022
- Rahoittaja: Erasmus+
- Toteutusaika: 1.3.2019-31.12.2020
- Rahoittaja: Opetus- ja kulttuuriministeriö
PÄÄTTYNEET
SOSTRA – Soft Skills Training and Recruitment of Adult Educators
- Toteutusaika: 01.10.2018-30.09.2020
- Rahoittaja: Erasmus+
The X-factors; practical use of Skills Competition’s methods and instruments in vocational education and the development of excellence
Toolkit for the practical use of skills competitions in vocational education
- Toteutusaika: 04.09.2017-03.07.2020
- Rahoittaja: Erasmus+ KA2
TTP NEPAL – Teacher Preparation Program through ODL Mode for Enhancing Qualification in Education
- Toteutusaika: 01.03.2017-20.03.2020
- Rahoittaja: Ulkoministeriö/HEI-ICI-ohjelma
- Toteutusaika: 01.10.2017-30.09.2019
- Rahoittaja: Erasmus+ KA2
- Toteutusaika: 17.04.2018-31.03.2019
- Rahoittaja: Hämeen liitto (AIKO)
EEP Empowering ePortfolio Process
- Toteusaika: 01.09.2016-30.11.2018
- Rahoittaja: Erasmus+ KA2
- Toteutusaika: 01.11.2016-31.10.2018
- Rahoittaja: Erasmus+ KA2
- AMKista uralle – uraseurantatiedot käyttöön
- Creve 2.0 – luovien alojen yrityspalvelujen yhteistyömalli
- Digipaali
- eAMK – Oppimisen uusi ekosysteemi
- International Talents in Kanta-Häme
- KIVAKO – Kielivarannon vahvistaminen korkeakouluissa
- NOPSA – Nopea ammatillinen väylä työelämään
- Ohjaus tulevaisuuden työhön
- OPEKE – Ammatillisen opettajankoulutuksen uudistaminen
- Open merkit – osaamismerkkijärjestelmä
- Oppijan oikeus – opettajan taito
- Oppimisanalytiikka – avain parempaan oppimiseen AMKeissa (APOA)
- Osaaminen ratkaisee
- OSATA – Osaamispolkuja tulevaisuuteen
- OSMO2 – Monikulttuurista osaamista Ohjaamoihin
- OSUVAT TAIDOT – kansallinen open badge-osaamismerkistö tietotekniikkaa soveltavien ongelmaratkaisutaitojen kehittämiseen
- PONNU – Perustaitoja vahvistamalla tavoitteeseen
- TEFORMI
- TESSU2 – Aitoon monialaiseen yhteistyö- ja ohjausosaamiseen Ohjaamoissa
- TUURA – tukea urapolulle
- Työelämäpedagogiikka korkeakoulutuksessa – Asiantuntijuus, toimijuus ja työelämätaidot
- Työuralle
- UOMA – Uraa ja osaamista korkeasti koulutetuille maahanmuuttajille
- URAA! – Uraohjausosaamisen kehittäminen Ohjaamoissa
- URAREITTI
- VAIKUTTAVUUDEN VAHVISTAMINEN VALTAKUNNALLISESTI
- Yhteistyörobotit – Robotiikan toinen sukupolvi
- ÄLYKÄS OHJAUS – tekoäly asiakaslähtöisessa opinto- ja uraohjauksessa
Uusimmat julkaisut
Blogi

- Action learning: Tarinat ja toiminnallisuus täydennyskoulutuksen lähtökohtinaLUE LISÄÄ
Ammatillinen koulutus on ollut suurten muutosten alla viimeisten vuosien aikana. Sekä reformin että oppivelvollisuuden laajenemiseen liittyviä toimintatapoja juurrutetaan kentällä ja samalla […]
- Soft skills of Students – Self-Evaluation Survey in four countries continuesLUE LISÄÄ
This text is a continuation of a previously published text entitled ”Soft skills of Students – First results from the Self-Evaluation Survey in four countries.” It was based on the results of […]
- Soft skills of Students – First results from the Self-Evaluation Survey in four countriesLUE LISÄÄ
We as the School of Professional Teacher Education in Häme University of Applied Sciences are one partner in the Marketing Through Europe project (MaTE). There are four secondary level vocational […]