Hyppää sisältöön

HAMKin johtamassa tutkimushankkeessa kerätään tutkimusaineistoa eri menetelmillä, kuten kyselyillä sekä haastatteluilla opettajien, koulujen johtajien ja koulutuspolitiikasta vastaavien viranomaisten kanssa.

Tutkimus kattaa opetuksen varhaiskasvatuksesta peruskouluun ja toisen asteen koulutukseen.

”Tavoitteenamme on syventää tutkimukseen perustuvaa tietoa koulutuspolitiikasta ja käytännöistä opettajien koulutukseen, hyvinvointiin, motivaatioon ja sitoutumiseen liittyen sekä tehdä suosituksia opettajapulan vähentämiseksi Itä-Afrikassa”, kertoo hankkeen projektipäällikkö Teija Lehtonen HAMK Edu-tutkimusyksiköstä.

Tutkimuskysymykset keskittyvät seuraaviin teemoihin :

  1. Opettajankoulutus ja koulutuspolitiikka kolmessa maassa: Kenia, Tansania, Etelä-Sudan.
  2. Opettajien ammatillinen toimijuus, motivaatio, hyvinvointi ja sitoutuminen ammattiin.
  3. Opettajien työolosuhteet, esim. resurssit, koulun johtaminen ja hallintokäytännöt.
  4. Käytännöt eri työskentelyolosuhteissa, mm. maaseudulla, kaupungeissa ja pakolaiskonteksteissa.
Ihmisiä istumassa kirjoittamassa paperille
Tutkimusaineiston keruuta Maridin kaupungissa Etelä-Sudanissa.

Keräsimme tietoja Tansaniassa 10 eri alueella maaseudulla ja kaupungeissa loka-marraskuun 2025 aikana. Kyselyyn vastasi noin 450 opettajaa eri koulutustasoilta. Koulujen johtajia haastateltiin noin 40 ja opetusviranomaisia 15. Etelä-Sudanissa keräämme tutkimusaineistoa parhaillaan Maridin ja Juban alueella. Keniassa kyselyt ja haastattelut aloitetaan tammikuussa 2026.

Tästä on kyse

« Supporting Teacher Education, Wellbeing, and Retention via Informing Feasible Educational Policies and Incentives in Africa » (STEP-EA) -hanke toteutetaan yhteistyössä viiden yliopiston kanssa Keniassa, Tansaniassa ja Etelä-Sudanissa: University of Nairobi, Egerton University, Dar es Salaam University College of Education, Mkwawa University College of Education ja University of Juba.

Hanke rahoitetaan Euroopan komission Global Gatewayn Regional Teachers Initiative for Africa (RTIA) -ohjelmasta ja sen budjetti on noin 680.000 euroa vuosina 2025-2026.

Lisätietoja:

HAMKin urheilusponsorointi keskittyy kummiurheilijatoimintaan. Tuemme valitsemiamme tavoitteellisesti urheilevia HAMKin opiskelijoita tyypillisesti 1000-2000 euron vuotuisella sopimuksella joko suoraan tai seuran kautta. Lisäksi voimme myöntää harkintamme mukaan pienempiä stipendejä useammalle urheilevalle opiskelijalle.  

Nyt voit hakea HAMKin kummiurheilijaksi lukuvuodelle 2026! Haku on avoinna 14.11.-14.12.2025. Voit hakea tällä lomakkeella.

Sopimuksen sisällöstä neuvotellaan erikseen 

Hakijan tulee opiskella HAMKissa. Painotamme kummiurheilijaksi hakevan opiskelijan tavoitteellisuutta urheilussa. Kunkin sponsoroitavan kanssa sovitaan erikseen sopimuksen sisältö, johon voi kuulua esim. näkyvyys asussa ja peleissä tai kisoissa, haastattelun ja kuvien käyttö, tapahtumayhteistyö sekä somenäkyvyys. 

HAMKille huippu-urheilijamyönteisen korkeakoulun laatutunnus  

Suomen Olympiakomitea on myöntänyt HAMKille huippu-urheilijamyönteisen korkeakoulun laatutunnuksen. Tunnuksen saaneissa korkeakouluissa urheilijoiden arki on toimivampaa ja opiskelun ohjaamisen käytänteet todennetusti tukevat urheilun ja opintojen yhdistämistä.  

Olympiakomitean opiskelijahuippu-urheilun erityisasiantuntijan Jukka Tirrin mukaan Hämeen ammattikorkeakoulun kummiurheilijakäytäntö on erinomainen esimerkki siitä, miten korkeakoulut voivat kohdentaa tukea opiskeleville urheilijoilleen ja hyödyntää heitä viestinnässään ja markkinoinnissaan.  

HAMK on sponsoroinut tavoitteellisesti urheilevia opiskelijoitaan vuodesta 2021 lähtien. Rahallisen tuen lisäksi olemme tarjonneet heille mahdollisuuden luoda oma yksilöllinen opintosuunnitelma, joka mahdollistaa opiskelun ja urheilun yhdistämisen. Mukana on ollut useita kansainvälisen tason urheilijoita, laajalla lajikirjolla

Lisätietoja:

HAMK haluaa kehittää Forssan kampusta tiiviisti ja pitkäjänteisesti yhdessä kaupungin ja seutukunnan toimijoiden kanssa. Tavoitteena on uudistaa opetusta ja toimintaa Forssan kampuksella palvelemaan entistä paremmin aluetta.  

Forssan kampukselle räätälöidään alueen yritysten tarpeisiin vastaava ja useita eri aloja yhdistävä koulutusmalli. Toukokuussa 2026 on valmiina muutama yhteistyönä syntynyt koulutuksen malli. Näistä HAMKissa valitaan yksi, jota lähdetään heti edistämään. Sen tavoitteena on saavuttaa ensimmäistä tutkintoaan suorittavia nuoria ympäri Suomea ja tarjota houkutteleva väylä korkeakouluun myös alueen toisen asteen opiskelijoille. 

Keskustelemme yritysten ja sidosryhmien kanssa tästä koulutusmallista vielä marras-joulukuun aikana. Ensi vuoden alkupuolella yhteinen kehitystyö jatkuu keskustelutilaisuuksissa yritysten, sidosryhmien, HAMKin opiskelijoiden ja  asiantuntijoiden kanssa. Tämän yhteisen työn kautta syntyy uusi Forssaan räätälöity koulutusmalli. 

Tulevan koulutusmallin lisäksi Forssassa kehitetään myös sotealaa. Olemme jo uutisoineet, että ensi syksynä kampuksella alkaa uusi yrittäjyyspainotteinen sosionomikoulutus vastauksena sote-alan muutoksiin. Tämä on jatkoa aiemmin perustetulle yrittäjyyspainotteiselle sairaanhoitajakoulutukselle.  Koulutukset tukevat pitkän tähtäimen tavoitetta rakentaa Forssaan monialainen yrityskiihdyttämö. 

Myös kestävän kehityksen koulutuksen toimijat lupaavat tehdä jatkossakin yhteistyötä Forssan alueen toimijoiden kanssa. Kuten olemme tiedottaneet, kestävän kehityksen päiväryhmässä ensi syksynä aloittavat uudet opiskelijat ovat jatkossa pääasiassa Hämeenlinnan kampuksella, mutta monimuotoryhmän opetus jatkuu normaalisti Forssassa. Tämän lisäksi päiväopintojaan Forssassa tekevät myös kansainväliset kiertotalouteen erikoistuneet tieto- ja viestintätekniikan insinöörit. Kestävyys- ja vastuullisuusosaamista tarjotaan siis runsaasti alueen organisaatioiden käyttöön. 

Lisätietoja:

Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan opiskelijat tekivät yhteistyötä Kiiruna Talojen kanssa Diili-haasteessa, jossa opiskelijoiden tehtävänä oli innovoida asiakaslähtöisiä alle 30 neliömetrin piharakennuksia.

Diilin aikana opiskelijat ideoivat ja toteuttivat prototyypit rakennuksista, ja esittelivät kehittämänsä prototyypit Kiiruna Talojen edustajalle myyntijohtaja Pentti Sutiselle.

”Opiskelijoilta tuli paljon hyviä ideoita. He olivat tehneet tarkkaa työtä ja siellä oli muutama ihan meidän tuotantoon soveltuva tuote”, Sutinen sanoo.

Haasteen voittanut prototyyppi oli tuotantoon soveltuva, ja lisäksi siinä oli mietitty tuotteen konseptia sekä markkinointi-ideaa. Diili-haasteissa korostuu työelämälähtöisyys ja innovatiivinen ajattelu, mikä johtaa usein luoviin ratkaisuihin. Korkeakouluyhteistyö tuo myös toimeksiantajan toimivalle yritykselle hyvää näkyvyyttä.

Aina koulu- ja opiskelumaailman kanssa tehdään mielellään yhteistyötä.

Pentti Sutinen, Kiiruna Talojen myyntijohtaja

Tiedätkö HAMKista valmistuneen, joka on tehnyt merkittävää työtä omalla alallaan tai edistänyt koulutuksen ja yhteiskunnan kehitystä? Nyt on aika nostaa heidät esiin!

HAMKin Vuoden alumni -tunnustus myönnetään vuosittain henkilölle, joka on valmistunut HAMKista ja vaikuttanut positiivisesti ympäröivään yhteiskuntaan, alueeseen tai työelämään. Ehdotuksia vuoden 2025 tunnustuksen saajaksi kerätään 18.11.2025 saakka.

Voit ehdottaa Vuoden alumnia helposti verkkolomakkeella. Halutessasi voit jättää ehdotuksen anonyymisti.

Tästä on kyse

HAMK on palkinnut Vuoden alumnin vuodesta 2019 alkaen.

Aiemmin tunnustuksen ovat saaneet insinööri Elina Lämsä, sairaanhoitaja Pirjo Ali-Tuomola, yrittäjä Turo Nylund, toimitusjohtaja Karri Koskelo, luomuviljelijä Tommi Hasu sekä sähköisen liikenteen asiantuntija Vesa Linja-aho.

Lue lisää:

Suomalaiset ammattikorkeakoulut uudistavat jatkuvan oppimisen kenttää AMKmicro-hankkeen kautta. Viiden ammattikorkeakoulun verkosto – Haaga-Helia, HAMK, Xamk, Laurea ja Metropolia – kehittää yhdessä pieniä, työelämälähtöisiä osaamiskokonaisuuksia. Yhteiskehittämistä jatketaan yrityselämän edustajien ja koulutuksen asiantuntijoiden kanssa 5AMK MikroAreenalla 20.11., joka on kaikille avoin tilaisuus. 

Korkeakoulut ovat astumassa uudenlaiseen rooliin: ne eivät ainoastaan tarjoa tutkintokoulutusta, vaan kehittävät aktiivisesti uudenlaisia, joustavia osaamisen muotoja, jotka ovat myös työelämälle hyödyksi. AMKmicro-hankkeen tavoitteena on muun muassa vahvistaa korkeakoulujen kyvykkyyttä suunnitella, toteuttaa ja arvioida pieniä osaamiskokonaisuuksia työelämän tarpeista lähtien, rakentaa yhtenäisiä toimintamalleja työelämäyhteistyössä toteutetulle jatkuvalle oppimiselle ja laadunvarmistukselle sekä lisätä pienten osaamiskokonaisuuksien tunnettuutta ja arvostusta korkeakouluissa ja työelämässä. Kaikki tämä vaatii korkeakoulujen tiivistä keskinäistä vuoropuhelua.

Joskus lähin kollega löytyykin toisesta korkeakoulusta

AMKmicro-hankkeen lokakuisessa tapaamisessa Metropolian Myllypuron kampuksella korostui niin yhteistyö, luottamus kuin yhteinen suuntakin. Tiiminä työstettiin OKM:n viitekehyksen ja strategiaryhmän määritelmän pohjalta pienten osaamiskokonaisuuksien merkityksellisyyttä, muotoiltiin niitä palvelumuotoilun keinoin kohdennetusti eri työelämän edustajille ja ideoitiin aiheesta julkaisuja soveltavan improvisaation keinoin.

On innostavaa huomata, kuinka viiden ammattikorkeakoulun yhteisessä kehittämistyössä syntyy uudenlaisia, ennennäkemättömiä ideoita – ajatuksia, joita ei olisi yksin tullut mieleen. Hankkeen yhteistyöprosessi tarjoaa myös mahdollisuuden kokeilla ja pilotoida näitä oivalluksia käytännössä. Ja kaiken lisäksi se on hauskaa! 

Yhteiskehittämisen voima on työskentelyssä selvästi läsnä: AMKmicro tekee yhteistyötä myös usean muun JOPPI – Jatkuvan oppimisen Suomi –koordinaatiohankkeen alaisen hankkeen kanssa. AMKmicro hankkeessa työskentelevä kehityspäällikkö Elina Iloranta Haaga-Heliasta pohti ratkaisuja jatkuvan oppimisen tulevaisuuteen yhdessä kolmen muun hanketoimijan kanssa Opetushallituksen seminaarissa 5.11. Paneelikeskustelussa oli selkeä yhteinen suunta: korkeakoulut ovat valmiita ottamaan uuden roolin osaamisen tuottajina ja tekemään sitä yhteisissä verkostoissa sekä työelämän kanssa tiiviissä vuorovaikutuksessa.

Tervetuloa 5AMK MikroAreenalle

Työelämän ja korkeakoulun yhteiskehittämisestä jatketaan 5AMK MikroAreenalla 20.11. klo 12-16 Helsingin Metropolian Myllypuron kampuksella. Ohjelmassa on muun muassa innostavia puheenvuoroja sekä dialogisia keskusteluja, joissa pureudutaan ajankohtaisiin osaamisen sekä työelämän muutoksen kysymyksiin.

Lue lisää ja ilmoittaudu tästä 5AMK MikroAreena-tapahtumaan, tervetuloa!

AMKmicro

AMKmicro-hankkeessa vahvistamme ammattikorkeakoulujen kyvykkyyttä kehittää jatkuvan oppimisen, erityisesti pienten osaamiskokonaisuuksien tarjontaa, suunnittelua, toteuttamista ja tunnettuutta työelämän ja työikäisen väestön osaamisen ylläpitämiseksi, nostamiseksi ja uudistamiseksi.

AMKmicro-hankkeen toteuttajat muodostavat 5AMK-verkoston. Verkostoon kuuluvat Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Hämeen ammattikorkeakoulu, Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu, Laurea-ammattikorkeakoulu ja Metropolia Ammattikorkeakoulu.

Hanke on Euroopan unionin osarahoittama (Euroopan sosiaalirahasto ESR+).

Lisätietoja:

Lanseeramme uuden ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon, joka tarjoaa viher- ja rakennusalan ammattilaisille ainutlaatuisen mahdollisuuden kehittää osaamistaan ilmastonmuutoksen ja kaupunkirakenteen tiivistymisen haasteisiin. Kasvupaikkatekijöiden hallinta tiivistyvässä kaupunkiympäristössä -koulutus alkaa syksyllä 2026.

Koulutuksessa yhdistyvät rakennustekniikka ja kasvien hyvän kasvun hallinta, kuten maan ominaisuudet, vesi ja kasvillisuus. Opiskelijat oppivat suunnittelemaan ja arvioimaan ekologisesti ja teknisesti kestäviä ratkaisuja, jotka toimivat tiiviissä kaupunkiympäristössä ja muuttuvassa ilmastossa. Kiinnitämme erityistä huomiota hulevesien hallintaan, viherkattoihin ja viherseiniin, sekä rakenteiden kosteudenhallintaan ja kantavuuteen. 

Kasvupaikkatekijöiden hallinta tiivistyvässä kaupunkiympäristössä -koulutus (insinööri, ylempi AMK) on suunnattu erityisesti hortonomeille, maisema-arkkitehdeille, rakennusinsinööreille ja muille rakennetun ympäristön asiantuntijoille, jotka haluavat syventää osaamistaan ja vahvistaa yhteistyötä eri ammattialojen välillä.  

“Kun kaupunkirakenne tiivistyy, rakenteiden kuivatus ja kasvien veden tarve asettuvat vastakkain. Juuri siksi on arvokasta yhdistää näiden alojen osaaminen yhteisen ratkaisun löytämiseksi”, toteaa tutkijayliopettaja Outi Tahvonen.  

”Rakennusinsinöörin näkökulmasta vesi ja kasvillisuus rakenteiden yhteydessä nähdään perinteisesti ensisijaisesti riskinä. Kaupunkien tiivistyessä meidän on kuitenkin pakko nähdä nämä perinteiset riskitekijät mahdollisuutena: oikein suunniteltu viherrakenne ei ole enää pelkkä uhka, vaan olennainen osa ilmastokestävää kaupunkiympäristöä”, lisää lehtori Elis Kivi. 

Opiskelua työn ohessa

Koulutus toteutetaan monimuoto-opetuksena, mikä mahdollistaa opiskelun työn ohessa. Opintojen laajuus on 60 opintopistettä ja ne kestävät noin 1,5 vuotta. Opinnot alkavat elokuussa 2026, ja koulutukseen kuuluvia lähiopintoja järjestetään sekä Hämeenlinnan että Lepaan kampuksilla. 

Koulutustaustasta riippumatta opiskelija valmistuu koulutuksesta insinööri, ylempi AMK-nimikkeellä. Tutkinto tarjoaa paitsi pätevyyden ylempää korkeakoulututkintoa edellyttäviin tehtäviin, myös mahdollisuuden hakeutua tohtoriopintoihin. Koulutuksesta saa konkreettisia työkaluja kaupunkivihreän kehittämiseen ja se tukee ammatillista kasvua moniammatillisessa yhteistyössä. 

Hyväksy markkinointievästeet nähdäksesi tämän sisällön Muuta hyväksyntääsi

Ota yhteyttä

12 ammattikorkeakoulun muodostama ryhmä ehdottaa ammatillisen tohtorikoulutuksen pilotoimista seuraavalla hallituskaudella. Ehdotuksen taustalla on huoli Suomen kilpailukyvyn rapautumisesta, innovaatiokyvykkyyden heikentymisestä sekä jäämisestä takamatkalle eurooppalaisesta kehityksestä.

Suomen kilpailukyky, osaamistaso ja innovaatiokyky vaativat uusia ratkaisuja. 12 ammattikorkeakoulua esittää, että Suomessa käynnistetään ammatillinen tohtorikoulutus, joka vastaa työelämän ja yritysten tarpeisiin, edistää organisaatioiden osaamispääoman kehittymistä ja vahvistaa alueiden ja koko Suomen elinvoimaa. Ehdotus julkaistaan 5.11.2025 klo 11–12.30 Pikkuparlamentin Kansalaisinfossa Helsingissä järjestettävässä tilaisuudessa.

”Ammatillinen tohtorikoulutus on jo käytössä monissa Euroopan maissa, kuten Saksassa, Portugalissa ja Alankomaissa. Nyt on Suomen aika antaa ammattikorkeakouluille oikeus kouluttaa tohtoreita, jotka kehittävät suomalaista työelämää, vahvistavat osaltaan yritysten ja koko Suomen kilpailukykyä sekä tuottavat ratkaisuja organisaatioiden kehittämistarpeisiin”, sanoo ehdotusta valmistelleen työryhmän puheenjohtaja, vararehtori Heidi Ahokallio-Leppälä Hämeen ammattikorkeakoulusta.

Ammatillinen tohtoritutkinto (Professional Doctorate) on työelämälähtöinen, monialainen ja ratkaisuhakuinen tutkinto, joka täydentää nykyistä korkeakoulutuksen rakennetta. Se on saman tasoinen kuin yliopistojen tohtoritutkinto, mutta vastaa eri tarpeeseen. Tutkinto on suunnattu asiantuntijoille, jotka haluavat kehittää omaa alaansa ja työyhteisöään tutkimuksellisin keinoin. Tutkimusongelmat ja kehittämistarpeet nousevat työelämästä, ja ratkaisut viedään käytäntöön jo tohtoriopintojen aikana. Tyypillisesti tutkinto suoritetaan työn yhteydessä, työpaikalla.

”Meillä on tarvittava osaaminen, yhteinen näkemys ja valmius edistää tohtoritutkintoja. Tarvitaan vain poliittista tahtoa ja lainsäädännöllistä mahdollistamista, jotta ammatillisia tohtoreita päästään kouluttamaan jo seuraavalla hallituskaudella”, Ahokallio-Leppälä toteaa.

Ehdotusta ammatillisesta tohtorikoulutusta on valmistellut työryhmä, johon kuuluvat seuraavat 12 ammattikorkeakoulua:

Lisätietoja:

HAMK tarjoaa alumneilleen mahdollisuuden täydentää osaamistaan edullisesti ja joustavasti kevään 2026 aikana.

Osaamisen ylläpitäminen ja kehittäminen on tärkeää – ja tarjoamme alumneillemme siihen nyt erinomaisen mahdollisuuden. HAMKin alumnina voit hyödyntää kausikorttietua ja opiskella verkossa juuri sinua kiinnostavia nonstop-opintoja.  

Kevään 2026 kausikortilla voit suorittaa avoimen ammattikorkeakoulun max. 10 opintopisteen laajuisia nonstop-opintoja haluamasi määrän kevätlukukauden 2026 aikana. Nonstop-opintojen suoritusaika on 3 kk. Kevään 2026 kausikortin hinta on 100 €. 

Alumni, toimi seuraavasti: 

Tartu tilaisuuteen ja kehitä osaamistasi joustavasti verkossa – alumnietu on juuri sinua varten! 

HUOM! Kausikortilla voi opiskella nonstop-opintoja, joiden laajuus on max. 10 op.   

Lisätietoja:

Otathan yhteyttä, jos tarvitset lisätietoja: avoinamk@hamk.fi 

Onko rekrytointi ajankohtaista? Etsittekö työntekijää, harjoittelijaa tai kesätyöntekijöitä? HAMKissa on lukuisia mahdollisuuksia rekrytoida erilaisia osaajia. Vuoden 2025 ja 2026 rekrytointi- ja uratapahtumat päivittyvät tälle sivulle.

Rekrytapahtumissa yritykset voivat esitellä toimintaansa sekä kesätyö-, harjoittelu-, opinnäytetyö- ja työpaikkoja. Tapahtumat ovat hyvä tilaisuus tutustua opiskelijoihin ja HAMKin henkilökuntaan sekä myös verkostoitua toisten yritysten kanssa. Jos haluat tulla paikalle etsimään tekijöitä ja esittelemään tarjoamianne mahdollisuuksia, ota yhteyttä kunkin rekrytilaisuuden yhteyshenkilöön.

Sivua päivitetään sitä mukaa, kun saamme lisätietoja tapahtumista ja yhteyshenkilöistä.
Voit kuitenkin jo merkitä päivämäärät kalenteriisi, jos olet kiinnostunut osallistumaan johonkin tapahtumista.

21.11.2025 Ra­ken­nus­tek­nii­kan rek­ry­toin­ti­päi­vä

HAMK, Hämeenlinnan korkeakoulukeskus
(rakennus- ja yhdyskuntatekniikka/Construction Engineering)

Tiedustelut: 

26.11.2025 Evon rek­ry­­päi­vä

HAMK Evon korkeakoulukeskus
(Metsätalous/Sustainable Forest Management)

Järjestämme Evon kampuksella Metsärekrytapahtuman keskiviikkona 26.11.2025. Tapahtumassa metsätalouden opiskelijat pääsevät tutustumaan alan toimijoihin ja työnantajiin, sekä kuulemaan millaista osaamista metsäalan töissä oikeasti tarvitaankaan!

Lue lisää: Metsärekrytapahtuma 26.11.2025 – HAMK

Tiedustelut: 

20.1.2026 Ins­sit­ref­fit

HAMK Valkeakosken kampus
(sähkö- ja automaatiotekniikka/Electrical and Automation Engineering)

Tiedustelut: 

21.1.2026 Career Day

HAMK Valkeakosken kampus
(International Business)

Tiedustelut:

21.1.2026 Rii­hi­mäen tek­nii­kan rek­ry­toin­ti­ta­pah­tu­ma

HAMKin Riihimäen kampuksella järjestetään tekniikan alan rekrymessut ke 22.1.2025 klo 10.00–13.00 kampuksen ala-aulassa.

Rekrymessuilla yritykset voivat esitellä ständeillä toimintaansa sekä kesätyö-, harjoittelu-, opinnäytetyö- ja työpaikkoja. Rekrymessut ovat hyvä tilaisuus tutustua opiskelijoihin ja HAMKin henkilökuntaan sekä tietysti myös verkostoitua toisten yritysten kanssa.

HAMKin Riihimäen kampuksella opiskelee yhteensä n. 1600 suomalaista ja kansainvälistä opiskelijaa seuraavilla aloilla:

21.1.2026 Puutarha-​ ja viheralan Rekrypäivä

Järjestämme Lepaan kampuksella keskiviikkona 21.1.2026 rekrypäivän puutarha- ja viheralan opiskelijoillemme. Rekrypäivässä opiskelijat pääsevät kuulemaan alan työllistymismahdollisuuksista ja tapaamaan työnantajia sekä Lepaan alumneja.

22.1.2026 Liha- ja valmisruoka-​alan urapäivä

HAMK Hämeenlinnan korkeakoulukeskus
(Bio- ja elintarviketekniikka)

Tiedustelut:

22.1.2026 Meijerialan urapäivä

HAMK Hämeenlinnan korkeakoulukeskus
(Bio- ja elintarviketekniikka)

Tiedustelut:

Tulossa: Maaseutualan rekrymessut

Järjestämme Maaseutualan rekrymessut tulossa Mustialan kampuksella. Rekrymessut järjestää Maaseutuelinkeinojen sekä Climate Smart Agriculture -koulutuksen henkilökunta.

12.2.2026 Career & Connect Day, rekry- ja verkostoitumistapahtuma

Järjestämme Career & Connect Day rekry- ja verkostoitumistapahtuman torstaina 12.2.2026 klo 12.00-14.00 HAMK Forssan kampuksella. Tapahtuman järjestäjänä on ICT Kiertotalous ja Circular Economy koulutus. 

Tiedustelut:

Lue lisää: