Hyppää sisältöön
Home Tietoa meistä HAMKin brändi

HAMKin brändiohjeisto

Ydinviestit

Kärkiviesti

Maailman parastajat

Meitä yhdistää into tarttua toimeen ja rakentaa yhteistä tulevaisuutta oikeilla teoilla. Tervetuloa HAMKiin, muutos on käsissäsi.

Kärkiviesti englanniksi

The Bettermakers

We are united by the idea of saving our future with real actions. Welcome to HAMK, you’re here to make a change.

Tukisloganit

Tervetuloa HAMKiin, muutos on käsissäsi

Suuret matkat tehdään ihmisen kokoisin askelin

Tukisloganit englanniksi

Welcome to HAMK, you’re here to make a change

Every giant leap starts with a small step.

Yleisesittely

Hämeen ammattikorkeakoulu (HAMK) on oppimis- ja tutkimusyhteisö tekijöille, jotka haluavat muuttaa maailmaa. Meitä on noin 10 000 biotalouden, hyvinvoinnin, koulutuksen, liiketoiminnan, muotoilun ja teknologian tulevaisuuden tekijää. Toimimme seitsemällä kampuksella, verkossa ja kansainvälisesti. Opiskelijoille, henkilöstölle ja yhteistyökumppaneillemme tarjoamme erinomaiset työkalut ja ympäristöt tehdä työtä ja hyödyllisiä tekoja yhdessä.

Visuaalinen ilme

Logo

HAMK-logo koostuu logosymbolista ja HAMK-nimenkirjoitusastusta. Ensisijaisessa logoversiossa on mukana myös ammattikorkeakoulun koko nimi.

HAMK, Hämeen ammattikorkeakoulun kirjoitettu mustalla tekstillä. Vieressä HAMKin symboli

Logosta löytyy kieliversiot sekä suomeksi että englanniksi.

Suomenkielistä logoversiota käytetään suomenkielisissä yhteyksissä ja englanninkielistä englanninkielisissä. Käyttötilanteissa, joissa on sekä suomen- että vieraskielisiä yleisöjä (esim. opasteet, kyltit) käytetään ensisijaisesti englanninkielistä versiota.

HAMK Häme University of Applied Sciences logo

Typografia

TT Rounds Neue

(Fontspring/Typetype)

TT Rounds Neue on ensisijainen fontti, ja sitä tulee käyttää otsikoissa kaikessa HAMK-viestinnässä aina kun mahdollista. Se on lisensoitu käytettäväksi kaikissa HAMKin visuaalisen ilmeen sovelluksissa.

Fontista on käytössä kaksi leikkausta, DemiBold ja Condensed DemiBold.

Inter

(Google font / Rasmus Andersson)

Inter on leipätekstin ensisijainen fontti, jota tulisi käyttää kaikessa HAMK-viestinnässä. Inter-fontista on käytössä useita leikkauksia.

Korvaavat fontit MS Office -ohjelmissa

MS Office -ohjelmissa käytetään korvaavia fontteja.

Arial Rounded MT -fontti korvaa TT Rounds Neue -fontin otsikoissa.

Arial-fontti korvaa Inter-fontin leipäteksteissä.

Värit

HAMK-väripaletissa on laaja kirjo värejä, joita voidaan käyttää viestinnässä tekstin taustoissa tai graafisissa elementeissä. Värien käyttöä voidaan soveltaa kirkkaista väreistä murrettuihin tilanteesta riippuen.

Teksteissä ja tunnuksissa käytetään ensisijaisesti neutraaleja sävyjä.

Saavutettavuus on HAMKille tärkeää. Siksi brändiohjeistossa esitellyt väriyhdistelmät täyttävät WCAG-ohjeistuksen AAA-tason kontrastisuhteet.

Graafinen elementti

HAMKin graafinen elementti perustuu logosymboliin. Sitä voidaan käyttää värillisenä kuviona tai sijoittaa valokuvan päälle.

Graafisen elementin oletusmuoto on laajennettu logosymboli. Sitä voidaan muokata jättämällä pois viivoja tai rajaamalla pois osia.

Lisätietoja

Jos tarvitset lisätietoja, ohjeita tai lisämateriaaleja HAMKin brändiohjeistukseen tai visuaaliseen ilmeeseen liittyen, ota yhteyttä markkinointisuunnittelijaamme!