VIKKE - Virtuaalinen kulttuurimatkailu Kanta-Hämeessä - Hämeen ammattikorkeakoulu
VIKKE – Virtuaalinen kulttuurimatkailu Kanta-Hämeessä
Hämeen ammattikorkeakoulu
EU aluekehitysrahasto ja sosiaalirahasto logo
Vipuvoimaa EU:lta
Alhaanta ylöspäin kuvattuna kirjahyllyjä joiden yläpuolella näkyy taivasta.

VIKKE – Virtuaalinen kulttuurimatkailu Kanta-Hämeessä

Hanketiedot

Hankkeen perustiedot

  • Toteutusaika: 1.8.2018 – 31.12.2020
  • Kokonaisrahoitus: 249 760€
  • Kohderyhmä: Kanta-Hämeen kulttuurikohteet ja matkailuyritykset

Tavoitteet

Hankkeen tavoitteina on:
1. Kehittää alueen kulttuuriin liittyvien tarinoiden ja visualisoinnin avulla pk-yritysten tuotteita ja palveluita.
2. Lisätä Kanta-Hämeen kohteiden näkyvyyttä ja houkutella matkailijoita historiallisesti ja kulttuurisesti kiehtovaan maakuntaan.
3. Toteuttaa virtuaalinen pelialusta, joka lisää alueen tunnettuutta ja opastaa matkailijoita uusin menetelmin.

 

Ohjausryhmä

Minna Lehtola, Kulttuuriyhdistys Kuvio ry
Hanna Forssell, Kansallismuseo
Katleena Kortesuo, Hämeen Keskiaika festivaali
Mari Noromies-Wahl, Forssan kaupunki/Forssan seutu
Launo Haapamäki, Hattulan kunta
Mirja Ojantausta, Hämeen kauppakamari
Miia-Leena Tiili, Museo Militaria
Pihla Rostedt, Stellarion Oy
Matti Palosuo, EA trackwenty
Anna Vesén, Riihimäen kaupunki
Tuulia Tuomi, Hämeenlinnan kaupungin museo
Minna Takala, Hämeen liitto

Toni Pulliainen, HAMK
Vesa Salminen, HAMK
Outi Mertamo, HAMK

Tapahtumat

Uutiskirjeet

 

 

Ajankohtaista

Hae mukaan VIKKE -hankkeen toteutukseen!

Hyvä kulttuuri- ja historiakohteen toimija!

Nyt teillä on mahdollisuus hakea mukaan VIKKE –virtuaalinen kulttuurimatkailu Kanta-Hämeessä –hankkeen toimenpiteisiin!

Kohteiden tulee olla sitoutuneita hankkeeseen ja toimenpiteisiin. Toimenpiteet ovat maksuttomia, mutta vaativat omaa panostusta ajallisesti. Pelialustan kohteen pisteiden määrä, laajuus ja toteutustapa sovitaan jokaisen kohteen kanssa erikseen.  Näin myös jokainen kohde pääsee vaikuttamaan oman panostuksensa laajuuteen. Pelialustaan hankkeessa toteutetaan yksi peruspiste ja kohteen halutessa laajempi kokonaisuus siitä neuvotellaan erikseen.

Haku hankkeen toimenpiteisiin on käynnissä 24.2.2019 asti.

Hakulomake: https://link.webropolsurveys.com/S/7F4E005A33F36DCE

Hakemuksista projektitiimi valitsee kohteet, jotka pääsevät hankkeen toteutukseen mukaan!

Kulttuuri-/historiakohde saa hankkeen toteutuksesta seuraavan hyödyn itselleen:

  1. Osallistuminen hankkeessa tuotettavaan peliin omana peli pisteenä.
    •Tarinat peliä varten on toimijan kirjoitettava itse. Tarinat kirjoitetaan siten että ne liittyvät pelin ”kattotarinaan”.
    •Pelipisteen sisältö tuotetaan sen mukaan, miten kohde on halukas itse panostamaan.
    •Pelipisteiden tekninen toteutus toteutetaan HAMK Smart tutkimusyksikössä yhdessä kohteen kanssa.

    2. Valmennuskokonaisuus.
    •Tarinan kirjoittaminen työpaja, jolloin autetaan pelin tarinan kirjoittamisessa.
    •Tarinallistaminen markkinoinnissa
    •Tarinoiden visualisointi
    •Tarinat somessa

    3. Digitaalista materiaalia kohteen omaan käyttöön.
    • 360 video/kuvaa kohteesta
    • Valokuvia kohteesta
    • Mahdollista muuta sisältöä

Lisätietoja: Outi Mertamo, projektipäällikkö, 050 351 5799 tai outi.mertamo@hamk.fi

YHTEYSTIEDOT

HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU